Günü Birlik Tenere Testi

13 07 2009

Günü Birlik Tenere testi;

Salı günü Tenere Test günleri kapsamında yeni Tenere yi test etmek üzere Zonguldak’tan Zeki, Ereğli den Ahmet, Ben ve Gürkan yola çıktık.

Buluşma yeri olan benzinci de Zeki nin gelmesini bekliyoruz. Herzamanki gibi geç kalmış. Sabırsız motorcular saatlerine bakıp Zeki ye gönderme yapıyorlar:)

teneretest

Sorunsuz bir şekilde yolumuza devam ederken önümdeki motorda yolalan Ahmet ve Gürkan birden düşüyorlar. Allahtan hızımız az, birşey olmuyor. Düştükleri yer, yerdeki çizgi motorun koruma demirinin bıraktığı iz. Motorda hiçbir hasa yok. Ancak ön teker dönmüyor. Zaten düşme sebepleride ön tekerin kitlenmesi.

teneretest1

Sorunun fren de olduğunu zannediyoruz. ABS kapatılıyor, servis aranıyor , çaresiz bir şekilde bakarken Zeki bir şey farkediyor,

teneretest

Tekere sıkışan bir civata neresine sıkıştığına bakarmısınız;

teneretest

Çokda büyük değil. 1200 GS hariç hiç bir motorun orasına bir civata sıkışamaz herhalde;

teneretest

Gülüyor , ama çok şanslı olduğunun da farkında, civatayı atmak istiyorlar. Ama Gürkan’a bu civatayı hatıra olarak sakla diyorum, içime mi doğmuş nedir. Bu civata benim işime yarayacak günün ilerleyen saatlerinde,

teneretest

Motoru Düzce den alıyoruz. Bolu dağındaki Bercestede enfes bir kahvaltıdan sonra yolumuza devam ediyoruz. Bolu Dağı inişinde Tenere yi ben devralacağım. Benzincide benzin takviyesi yaparken benim ön frenden bir takırtı geliyor. KAliperi tutan civatalardan birisi düimüş. tek silişndirli motorlarda titreşim büyük sorun. ama suç bende o civatayı en son ben sökmüştüm. Bundan sonra Civatalara gevşemezlik ilacı sürmeye karar veriyorum. civata yerine takılıyor.

teneretest

Tenere yi alıyorum. Makina sorunsuz 170-180 leri görüyor. Ama yüksek olduğundan mıdır, nedir bilmiyorum. Virajlarda yatırmak benim motordan sonra biraz zor geliyor. Gücü tek kişi için yerinde yakışıklılığıda 10 numara motorun. Abant çıkışında motorla fotoğraflar çektiriyoruz.

teneretest

Buda Tenere nin kuzeni Zeki nin motoru Xt660 R,

teneretest

Ahmet geliyor,

teneretest

Kokpitden görünüş, doğa bir harika,

teneretest

Abant – Mudurnu arası tepenin üzerinde arazi çalışmaları, (Gürkan)

teneretest

Tümer,

teneretest

Zeki,

teneretest

Ahmet,

teneretest

Motoru devirince kolay kalkmıyor

teneretest

Girdiğimiz pürenlerin arasında motoru yan ayağı açmadan parkedebiliyorsunuz

teneretest

Gerçekten yakışıklı motor;

teneretest

teneretest

Düşenin dostu olmaz demişler, Gürkan ufak bir düşme sonuuc ayağından yaralanıyor. ama yanımızda doktor taşıyoruz. Yoksa Zeki ye niye katlanalım dimi

teneretest

Bu bitki sahlep miş, soğanı kurutulup, toz haline getirilip kullanılıyormuş,

teneretest

Abant dan Sinekli Yayla ya geçiyoruz, Sonbahar gelmiş bile dağlara,

teneretest

Sucuk molasında motorun son bir fotoğrafı,

teneretest

Genel kanaat,

Daha sonra Zeki nin 660 R ına da bindim. Tenere kesinlikle virajda daha zor yatıyor. Ama alışılır,

Gürkan gücünün tek kişi için yeterli, 2 kişi için biraz sorun çıkarabilir buldu, birde vergi dezavantajı nı unutmamak gerektiğini belirtti,

Zeki Xt660 R varken niye böyle bir motora ihtiyaç duyulduğunu anlamadı.

Ahmet motorun potansiyel alıcısı olduğu için motora zaten 10 puan verdi.

Asfaltta XT660 R dan daha iyi gittiği muhakkak, arazi performansı hemen hemen aynı sayılır. Tenere biraz daha yüksek (+)

Çok pahalı 17500 YTL,

Yakışıklı, alımlı bir motor,

Gaza tepkileri nedense Xt660 R dan daha iyi gibi geldi bize.

22.11.2013 tarihli ilaveler:

Evet bu yazının üzerinden 4 yıl geçmiş.

Güncel Durum: Ahmet sonunda Tenere yi aldı. Motoru alırken Gürkan ı da kandırdı beraber aldılar.:)

Onlardan yaklaşık 1 sene sonra Zeki de Tenere aldı. 🙂

Ben de yaklaşık 1 sene önce XT600 den Xt660 e geçtim.

 


İşlemler

Information

2 responses

16 08 2011
mehmet

merhaba bende zonguldak merkezde yasıyorum.şu an sehir dışındayım. xt 600 aldım size bir kaç sey sormak istiyordum tel numaranızı verebilirmisiniz.yada yazı şacağımız bir adres. ibrahimuzunnn@hotmail.com

4 07 2012
Geç Gelen

Kırmızı bir XT 660 X almıştım, motor sesi konusunda her zaman bir numaradır. Ancak frenleri kolay kızakladığından motor alışkanlık gerektiriyordu, üstelik selesi çok yüksek olduğundan virajlarda insanı tedirgin ediyor, ama düz yolda gaz açma ve özellikle kısma anları dehşet zevkli, o ses şiir gibi, zor motor ama tecrübeli motorcular için fantastik. Artçılar çok tedirgin olduğundan sattım… Bu yeni kasa daha modern olmuş ama renkler?

Yorum bırakın